22 Mart 2014 Cumartesi

kayıp mektuplar-13

kendi sorularımın altında kalıyorum günlerdir. hiç bir anlamı olması gerekmiyordu yapılanların, yazılanların... ipini koparmış bir uçurtma gibi, rüzgarların kolları arasında savrulan kayıp bir ruhtum ben. şimdi kuramadığım cümlelerin ağırlığını taşıyamıyorum.

sıcaklığın, kelimerine yüklediğin anlamların, tuhaf bir alışkanlık oldu bu. sigaralarım küllüklerde yarım kalıyor, içkim kadehimde. durup durup yazdıklarına geliyorum. bir anlamı olması gerekmiyor biliyorum, ya da soruları karıştırırsak buna, bu her neyse bozulur diye korkuyorum, içim içimi yiyor.
camların buğusuna dokundukça sana yazıyorum. gözlerimi kapadıkça korkuyor, beni gelip alsan diyorum. sonra kendime kızıyor, soramadığım soruları tahtaya diziyorum, tek ayak üzerinde dursunlar diye. bu dönem bitmez bu okul farkındayım. aklım fikrim sende, yokluğunu açıklayamıyorum.

kapanmış yaralarının izlerine dokunmayı istiyorum durmadan. bilmediğim bir şehrin, hiç bilmediğim sokakları gibisin. ne zaman seni düşünsem, başka bir çıkmazda açıyorum gözlerimi. bu yosun kokusu, bu martı çığlıkları... ellerinde yıldızlarla kapıma gelen o kadın sen misin? gözlerinin altında yorgun yılların izleri. okudukça başka bir rüyaya uyandığım, senin kelimelerin mi?

günlerdir gülümsemeni hayal ediyorum. sen gülümserken, dudaklarının aldığı şekillerin abartılası bir anlatımı olmalı. göremiyorum ama cok güzel olduklarını biliyorum. usta bir ressamın fırçasından çıkmış gibi...

yorgunum. günlerdir nefes almadan yazmaktan. tüm gün durmadan koşturuyorum, zaman çabuk geçsin diye. kaçırdığım bütün vapurlara, bütün randevulara erken gidiyorum. sana yazmaya başladığımdan beri, aklımda ki tüm anılara biraz daha uzaktan bakıyorum, hayatımda ki karanlıklara.
şimdi senin yazdığın her kelime için açıklama istiyorum. çünkü yetmiyorsun, üstüne ekliyorum çaresizliklerimin...

ne kadar derinde olursan ol, umurumda değil, hangi karanlığa neden girdiğin. bütün kimliklerini bırak evden çıkarken! kırıklarını al kalbinin. heba edilmiş kelimelerinin yerine yenilerini koyamayacaksak, ne anlamı kalıyor?
bekle beni!
ya ışığında olacağım,
ya da gelip karanlığında bulacağım seni!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder